Kjerstins tankevandringer

ARKIVERTE TANKEVANDRINGER FRA RINGERIKSPORTEN

Den første tankevandringen ble lagt ut på RingeriksPorten den 11. mars 2003, og siden det har tankene vandret både hit og dit. Enkelte lesere (hei til dere begge) har etterlyst et arkiv over tidligere publiserte vandringer, og her er det altså.

Mitt foto
Navn:
Sted: Hønefoss, Norway

Kjekk, (ikke lenger så) ung dame deler sine unike tanker med omverdenen. Kan det bli bedre?

tirsdag, februar 14, 2006

METER PÅ METER

Det er meldt mer snø! I første omgang ut uka, men jeg blir ikke overrasket om det blir ut året. For makan til snøvinter har vi ikke hatt på mange, mange år. Jeg minnes riktignok noe om skyhøye brøytekanter og snøhytter som kunne romme 10-12 personer (små) i min barndom, men det er så lenge siden at det nesten kan regnes som siste rest av istiden. Men nå har vi jo i lang tid blitt fortalt om global oppvarming (jeg husker ikke sist det var plussgrader, men det kan ha vært en og annen i juli i fjor), våte og regnfulle vintre og like våte og regnfulle somre. Det med somrene stemte foruroligende bra i fjor, men denne vinteren er da helt feil? Det har kommet omtrent 9 meter snø, og nå kan vi vente sånn omtrent 12 meter til (forfatters anslag). Så melder spørsmålene seg:

1. Hvor skal vi gjøre av all snøen? Vi har allerede stablet den i høyde med en middels høyblokk her, vi har ikke plass til mer!
2. Når vil det bli vår? Med disse snømengdene som har kommet, og de som er ventet i tillegg, er det håp om å se bar bakke før 2009?
3. Hvor mye snø må det være før man kan ringe jobben og si at man dessverre er avskåret fra å møte opp?
4. Kan de som mener de vet noe om ting ha misforstått, så det faktisk er en GLOBAL NEDKJØLING vi er utsatt for?

Jeg for min del tror jeg konverterer til bjørn og går i hi. Kan noen sende meg en SMS når vinteren er forbi?