Kjerstins tankevandringer

ARKIVERTE TANKEVANDRINGER FRA RINGERIKSPORTEN

Den første tankevandringen ble lagt ut på RingeriksPorten den 11. mars 2003, og siden det har tankene vandret både hit og dit. Enkelte lesere (hei til dere begge) har etterlyst et arkiv over tidligere publiserte vandringer, og her er det altså.

Mitt foto
Navn:
Sted: Hønefoss, Norway

Kjekk, (ikke lenger så) ung dame deler sine unike tanker med omverdenen. Kan det bli bedre?

mandag, august 15, 2005

DANNEDE MENNESKER GJØR OGSÅ SLIKT

Jeg regner meg som et dannet og kultivert menneske. Jeg løper ikke rundt og banner og sverter, jeg hilser pent på folk jeg kjenner - av og til også på folk jeg ikke kjenner, når jeg er i det lunet - og jeg oppfører meg stort sett slik at man kan omgås meg uten å skjemmes. Like fullt ... hvis noen spør meg om jeg har vist fingeren i løpet av de siste månedene, så er svaret dessverre - ja.
Men hva skal man gjøre da, når man blir ordentlig sur, og kun har kroppspråk å formidle det med?

Historien går som følger: Jeg skulle krysse en middels trafikkert vei, og som det godt oppdratte mennesket jeg er, ser jeg først til venstre, så til høyre, før jeg går ut i fotgjengerfeltet. Da - fra høyre, i STOR fart, kommer en typisk jeg-er-tøff-kar-bil mot meg. Han gjør overhodet ikke mine til å bremse, noe som gjør at jeg isteden stopper, midt i veien. DA stopper krapylet, og TUTER på meg! Langt, høyt og irritert. Også sveiver han ned ruta og skriker: - Så gå da, for f...
Ja, du skjønner tegninga? Jeg får fart på undersåttene igjen, men kjenner i det samme at jeg blir SKIKKELIG sur, så jeg snur meg mot bilen, og -

Ja, men det var da en forståelig reaksjon fra min side, var det ikke? Det er da måte på hvor dannet man skal være!